Datum
|
Trafiktillstånd och avslag |
1965-03-03
|
Överståthållarämbetet (ÖÄ) ger tillstånd att trafikera linje 52 med dubbeldäckad Leylandbuss reg.nummer A 75412.
|
1965-06-09
|
Taxi Trafikförening U.P.A som sedan 1962-09-21 innehaft tillstånd till linjetrafik med droskbilar (Taxi) mellan Bromma Flygplats och Centralstationen får nu AVSLAG på en ansökan om liknande tillstånd mellan Bromma Flygplats och Flygcity, Oxtorgsgatan 11.
|
1965-08-27
|
Busstrafiken Stockholm - Södertörn (BSS) som sedan
1962-10-10 haft både länsstyrelsens och ÖÄ:s tillstånd till linjetrafik med buss mellan Trångsunds torg och Farsta Centrum ansökte 1965-08-02 hos ÖÄ om tillstånd för ny sträckning inom Stockholm stad:
Nynäsvägen - Farstavägen - Larsbodavägen - Munkforsplan
Denna ansökan godkändes nu.
|
1966-09-13
|
Information om bussolycka där dubbeldäckad buss varit inblandad. Stålbalk trängde in i övervåningen. 2 döda.
|
1966-06-23
|
Busstrafiken Stockholm - Södertörn:s (BSS:s) ansökan om tillstånd till linjetrafik "non-stop" Bollmora Centrum - bussterminalen vid Ringvägen / Götgatan med bussar byggda för högertrafik bifölls att gälla under tiden 10/6 1966 - 3/9 1967.
|
1966-07-07
|
AB Continentbus ansökte om tillstånd till linjetrafik med buss mellan Stockholm och Uppsala.
ÖÄ hade inget att erinra mot bifall under förutsättning att terminalplaceringen i Stockholm löstes.
|
1966-08-26
|
Stockholms Spårvägar (SS) fick tillstånd att lägga ner dåvarande linje 115. Den gick till dåvarande SAS-Huset på Ulvsundavägen
|
1966-09-23
|
Busstrafiken Stockholm - Södertörn (BSS) ansökte 1966-05-26 om tillstånd för dispensbussar i direkttrafik Ringvägen - Bollmora via Olaus Magnus Väg - Sparrmannsvägen - Finn Malmgrens väg - Johanneshovsvägen - Garagevägen - Sofielundsvägen västerut till Tyresövägen. Denna ansökan beifölls nu av ÖÄ.
|
1967-03-09
|
ÖÄ biföll denna dag en ansökan från Stockholm - Nynäs Järnvägs AB (SNJ) om ändrad sträckning för linje 744 mellan Huddinge och Skogås.
Den nya sträckningen inom Stockholm Stad:
Magelungsvägen - Mårbackagatan - Fryksdalsbacken - Nynäsvägen.
|
1967-05-31
|
Nyman & Schultz transport AB har ansökt om tillstånd till linjetrafik med buss mellan Skeppsbron och Centralplan (vid Stockholm Centralstation) samt på sträckan Värtahamnen - Mäster Samuelsgatan 57 (vid Åhléns) - Värtahamnen i anslutning till AB Siljarederiets båtar till / från Finland.
"Skeppsbro-trafiken" skulle pågå till 1967-09-30 och "Värtatrafiken" hela året.
Tillstånd beviljades gälla till och med 1967-09-02.
|
1967-08-10
|
SJ:s ansökan om att få använda dispensbussar i linjetrafik mellan Jarlaplan och Kapellskär beviljas av länsstyrelsen.
ÖÄ har inget att erinra mot beslutet.
|
1967-12-29
|
Busstrafiken Stockholm - Södertörn (BSS) får fortsatt tillstånd till linjetrafik med dispensbussar i direkttrafik Ringvägen - Bollmora via Olaus Magnus Väg - Sparrmannsvägen - Finn Malmgrens väg - Johanneshovsvägen - Garagevägen - Sofielundsvägen västerut till Tyresövägen.
|